Dinah Veeris

23 februari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Sinds mijn stage in Suriname, blijf ik geinteresseerd in traditionele geneeskunde. Uiteraard was ik heel nieuwsgierig of er veel overeenkomsten te vinden zijn tussen Suriname en Curacao.

Fijn dat het nu vakantie is en tijd om eens een bezoekje te brengen aan Dinah Veeris. Het geneeskruiden vrouwtje van de Antillen. Ze heeft vele mensen geinterviewd om de traditonele geneeskunde van de Antillen in kaart te brengen. Ondertussen is ze al bezig met haar derde boek, heeft ze een kruidentuin en maakt ze brouwsels die ze in de stad verkoopt.

Helaas was haar eerste boek uitverkocht, maar heeft ze mijn email adres opgeschreven zodat ze me op de hoogte brengt als er weer nieuwe exemplaren van de drukker komen.

In de kruidentuin van Dinah werkt Ome Cor, hij  heeft 10 maanden geleden in Nederland zijn eigen zaak en huis verkocht en is nu heel gelukkig in de tuin van Dinah. Hij heeft daar zijn barretje waar hij heerlijke kruidenthee en Antilliaanse hapjes verkoopt. Daarnaast kan hij je uren vermaken met zijn verhalen.

Toen we Dinah later een bezoekje brachten in haar winkeltje in de stad, zat Ome Cor naast haar. En zoals we hem hebben leren kennen zat hij vrolijk en stralend naast haar.

1. Barbara:
    24 februari 2010
    En? Zijn er veel overeenkomsten tussen traditionele geneeskunst in Suriname en Curacao?
  2. Daphne:
    28 februari 2010
    Het boek heb ik nog niet helemaal bestudeerd, een antwoord daarop moet dus nog volgen...
  3. Marjet:
    28 februari 2010
    Ik zie het al voor me: jullie met een kopje kruidenthee, luisterend naar interessante verhalen!
  4. Suus & JJ:
    2 maart 2010
    Hoi Daf en Ivor,

Gefeliciteerd met het afronden van je co-schappen!!! SUPER!
    Nu heerlijk genieten van je welverdiende vakantie samen met Ivor! Tot snel!

Liefs Suus