Karen & Varen

6 februari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

De week is omgevlogen. Karen is nu op het vliegveld en ik zit weer op de basis in het internetcafe.

Deze week had ik een paar dagen vrij gekregen omdat Karen op bezoek kwam en omdat ik de afgelopen weken overuren had gemaakt voor Haiti.

De vrije dagen hebben we goed besteed. Onze "vakantie"  begon op zaterdag toen Karen na een uur vertraging te hebben gehad het vliegveld op liep. Gelukkig mocht ik van de  Hostess gratis mee met de taxi naar het Hotel van Karen. Bij het hotel was het geen probleem dat ik een paar nachtjes bij Karen mocht logeren.

Op zondag begon ons avontuur met het zwemmen met dolfijnen. Met een groepje van zes mensen zouden er twee dolfijnen mee zwemmen. Een dolfijn had geen zin en zwom lekker snel weg. De andere dolfijn had er wel zin in en bleef constant in onze buurt. De trainers lieten ons spelletjes met de dolfijn doen en af en toe mocht je naast hem zwemmen terwijl je hem met een hand aaide. Aan het einde werden we nog even gematst door twee andere dolfijnen die eerst met een ander groepje mensen aan het zwemmen waren. Ze wilden nog wel even met ons zwemmen en zo waren we ineens nog een hele tijd met drie dolfijnen aan het zwemmen. Het leukste kunstje wat ze konden was natspetteren!

Maandag hebben we het eiland verkend en aan een strandje op westpunt gelegen. Natuurlijk begon het net te regenen toen wij aan het zwemmen waren.

Dinsdag moest ik weer even naar de ziekenboeg...

Woensdag hebben we een prachtige wandeling gemaakt op shete boka, waar de zee tegen de rotsen aanslaat en in de middag gingen we natuurlijk weer naar het strand.

Van donderdag op vrijdag mocht ik mee varen met de pelikaan naar Aruba. Een belevenis om eens mee te maken. Het is ongeveer vijf uur varen naar Aruba. Vervolgens hebben we ongeveer vijf uur in de haven van Aruba gelegen om weer 's nachts terug te varen naar Curacao. Rond 8 uur in de ochtend kwamen we weer aan. Rond een uurtje of 10 kwam Karen voor een rondleiding over de basis. Waarna we vertrokken naar de grotten van Hato.

Werkelijk prachtige grotten.. Daarna was het je raad het al... tijd om naar het strand te gaan. Waarna we de avond bij het hotel hebben doorgebracht.

Deze week is voorbij gevlogen. Wel een week waarin we veel mooie plekken hebben gezien. Deze stage begint steeds meer als vakantie te voelen!

Op naar volgende week. Mijn laatste week van de stage alweer....

1. Karen:
    7 februari 2010
    Intussen ben ik weer thuis. Het was een super week!
    Geniet van de tijd die je daar nog bent!!!
  2. Marloes en Robert:
    8 februari 2010
    Hoi Daphne,

Leuk verhaal! Fijn gevoel dat je laatste co-schap als een vakantie voelt. Ik kan me dat goed voorstellen. Heerlijk!!! Heel veel succes en vooral ook veel plezier met de laatste week!

Liefs Marloes